Nu är det löst!

Hur länge som helst (känns det som) Har jag grubblat över den för tillfället stora frågan...Vad ska fölet heta. Men nu har jag det. Jag satt ute i solen och det bara slog mig, ett namn jag inte ens tänkt på innan kom in i mitt huvud. 
Fölisen ska heta...

EXCALIBUR!!!

Det känns verkligen helt rätt! Det är ju såklart inte helt spikat ännu eftersom jag ju har en make som vill säga sitt men jag tror att det är ett namn som faller honom i smaken. Det passar verkligen om man tänker på hur han troligtvis kommer dansa runt i dressyr stor och ståtlig. (Kan bara hanteras av sin rättmätige kung....ja alltså mig hihi)


Var hos barnmorskan igår. Allt såg bra ut men jag blev riktigt rädd ett tag när hon inte kunde hitta hjärtljuden! Men det visade sig bara att det var en väldigt envis och livlig bebis ;-) H*n flyttade sig varje gång bm kom i närheten hihi. Vilken liten sockerbit ;-)
Bm tyckte dock att jag ska ha lite avlastning här hemma eftersom jag har sammandragningar (en del smärtsamma)
Men jag kan inte göra så mycket åt det. Visst kan svärmor sitta barnvakt åt mig ibland på kvällarna men det är ju dagsjobbet som känns tungt tycker jag. Maken min veckopendlar ju till sthlm just nu och därför sitter jag lite utan starka armar. Vill ju inte ringa vännerna hela tiden för att be om hjälp. ;-) Men jag tror att det löser sig lite när vi väl får ut  hästarna på bete. Då är det inte mycket kvar att göra som är tungt. 

Just nu är min goa make hemma i alla fall och det är så härligt att inte sitta själv om kvällarna och glo! När J har lagt sig blir det annars väldigt tyst. 

Annars måste jag säga att mitt självförtroende är inte p topp....Jag känner mig inte gravid, bara fet och äcklig...och det är ju inte så kul...Men jag hoppas att det går över för det är trots allt ganska låång tid kvar tills jag kan bli smal....*suck* Varför denna känsla denna gången...Förra graviditeten var lättare. Då brydde jag mig inte om vikt och fett, utan kände mig jättegravid och lycklig. Kanske kan jag känna mig gravid snart igen?? 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0