Mår inte bra...

Idag är en riktigt kass dag. Jag har otroligt ont i magen idag, inte nog med det...huvudet värker också... ända från ryggen och upp. Men men ett par alvedon och en vetekudde har fått pli på huvudet. Bara magen som är riktigt besvärlig.

Igår började andra gruppen med tackor att lamma. En ungtacka fick ett lamm på morgonen och sedan kom två till från en ungtacka på eftermiddagen. I morse kom det trillingar från en ungtacka...helt otroligt att det var tre... Men en var dödfödd tyvärr. De som är kvar är en svart och en vit och de är jättesöta men tackan vill bara veta av den vita. När jag försökte mjölka henne för att ge den svarta så blev hon stressad och det tog helstopp. kom inte en droppe. Den vita får ju dia om den vill och den försöker men är helt knasig för den hittar inte spenen och vill inte ta emot hjälp, tro mig jag har försökt.
I alla fall fick jag mjölka de tackor som fick igår för att få ihop lite och lammen åt upp det. Sorgligt nog verkar det inte som om det hjälper. Jag har sprungit och mjölkat och haft mig hela dagen men de blir ändå bara svagare...Det är så jobbigt och frustrerande när allt man gör ändå inte räcker till! Jag hatar när lamm dör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0