9+6

Sitter här med en sjuk liten flicka. Feber och hosta och lite snor. Stackars gumman. Gnäll blir det en del också. Får väl plocka fram glass och saft för att få i henne NÅGOT! Lilla älsklingen!
Jag själv mår fortfarande illa men det är lite bättre faktiskt.
Svullna magen har blivit lite mindre också.
Något som gnager i mig är min vikt vid inskrivningen...den stämmer dessutom inte eftersom jag hade tunga skor och tunga kläder...Var säkert två kg för mycket och det är INTE roligt....Jag som var så glad att jag vägde ett kg under förra graviditeten vid inskrivningen. Morr. Måste be BM att ändra i journalen...
Jag fattar inte så viktfixerad jag är den här gången. När jag väntade Jennifer tänkte jag inte alls på vikten...Men nu känns det mycket tungt...Hade precis gått ner till nästan normalvikt innan jag blev gravid också. Kanske har med det att göra. Men jag blir så irriterad på mig själv. Det ska inte spela någon roll med vikten. Jag är bara orolig att min man ska se mig som avtändande.... Han säger att jag är fin som jag är och att viktökningen inte gör något men det hjälper inte....
Måste prata med BM om detta för det känns jobbigt att fixera vid något som ändå är så oviktigt.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag vägrade att väga mig vid inskrivning, just för att jag vet hur fixerad jag skulle bli. Min BM sa att det är bra om man gör det, men att man inte måste. Bara man själv känner att man inte går upp för mkt eller att man inte ökar alls, någonstans mittemellan :)

2009-03-13 @ 17:00:27
URL: http://lindamoonlight.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ett tips inför vägningen.



Jag vägde mig alltid på morgonen hemma i enbart underkläder. Då får man ju sin vikt och inte sin vikt med massor av kläder. :)



För vikten på kläderna varierar väldigt mycket från gång till gång.

2009-03-19 @ 13:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0