Sol och varmt!

Riktigt härligt väder idag! Synd bara att jag fått tillbringa så många timmar vid datorn. Jag var tvungen att få iväg ett mail och servern krånglade som attan. Riktigt arg och grinig har jag varit! Men jag hann ut en stund till djuren innan det var dags att laga mat till smulan. Nu sover hon middag och då sitter jag här igen...Fast jag ska nog sätta mig i en stol ute i solen nu och läsa lite. Hör ju när hon vaknar om dörren är öppen. Man får ju huvudvärk av att sitta inne hela dagen.
Men OJ...jag kom just på att jag inte drack kaffe efter maten..aj aj aj.. säkert en anledning till att huvudet värker lite.
Ska nog sätta på en kopp och ta med mig ut i solen. Vad härligt det låter... :-D



Jag börjar bli ganska trött på detta feta sto som bara vägrar föla...Hon fyllde ljuvret för över 1,5 månad sedan...Konstigt...jag har precis för mig att de fyller det 3-4 veckor innan fölning...
Men imorse kändes det som om spenarna börjat fyllas och då ska det väl vara på G eller??
Är helt slut efter att ha sprungit om nätterna för att titta till henne. Det är svårt att få F att gå upp med för han sover så djupt..*suck* Det är i slutändan lättare att gå upp själv, och det går absolut fortare;-)
Men grinig är hon den lilla maran! Imorse bet hon tag i min hatt och grinade upp sig riktigt! Attans skitsto! Men jag vet ju hur det kan vara sista tiden! Jag själv när jag väntade J hade nog gärna bitit den som närmade sig mig sista veckorna... *fniss*



Lilla Nell gör stora framsteg! Hon visar tydligt att hon gärna vill valla fåren! En dag smet hon ut i hagen, rundade tackorna och försökte valla tillbaka dem till oss. Men hon lyssnar duktigt så när vi ropar tillbaka henne så kommer hon jättesnällt! Vi väntar bara på att det ska dra igång en vallningskurs snart. Först skulle det gå en förberedande kurs men inte ens den har vi hört något av. Jag tycker det känns segt. Vill verkligen komma igång. Tyvärr kommer F vara den som går kursen eftersom jag inte mår bra av bebis i magen..Illamående och yrsel och den vanlig magåkomman kanske inte gör mig så uppmärksam så vi kom fram, till att det är bättre om F tar det.
Jag kan fota istället! Försöker lära mig att ta riktigt bra blider men jag tycker att alla inställningar är så krångliga. Kanske hittar jag någon som kan hjälpa mig lite! Kristin?? Hallå?? *ler*

Nej nu drar jag ut i solen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0